7.1. A Vendég a megrendelt és a Szolgáltató által visszaigazolt szállodai szobát az érkezés napján 14:00 órától foglalhatja el – check in – és azt utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig – check out – köteles elhagyni.
7.2 A vendég a kulcskártyát a teljes tartózkodási idő alatt köteles megőrizni, kizárólag ennek felmutatásával lesznek jogosult a kulcsfelvételre, és az étkezésekre. A kulcskártya más személyre át nem ruházható, elutazáskor azt a recepción le kell adni.
7.3. A hotel szobáiban, folyosóin a dohányzás szigorúan tilos. A vendég kizárólag a dohányzásra kijelölt helyen jogosult dohányozni. A vendég, aki a dohányzási tilalomra vonatkozó előírásokat megszegi 20.000.-Ft, azaz Húszezer Forint összegű kötbér fizetésére köteles. A szolgáltató a dohányzásra vonatkozó tilalom megszegése esetén jogosult érvényesíteni a kötbért meghaladó kárát, különösen a füstjelzés miatti tűzoltósági kiszállás, intézkedés költségeit.
7.4. A Hotel épületében füstérzékelő tűzriasztó rendszer működik, amely a városi és a megyei tűzoltósághoz küld riasztó jelzést. Tűz esetén a folyosókon éles hang figyelmeztet, az épületből a menekülési útvonalat jelző zöld fényjelzést és zöld nyilakat követve lehet kijutni.
7.5. A Szolgáltató a hotelszobában hagyott értékekért felelősséget nem vállal. A szobában felejtett tárgyakat 30 napnál tovább nem őrzi meg.
7.6. A vendégek a szobában lévő berendezési és felszerelési tárgyakat kötelesek rendeltetésszerűen használni, az azokban okozott kárt megtéríteni.
7.7. A Vendég köteles a Hotelszobában elhelyezett Házirendben foglalt magatartási szabályokat betartani.
7.8. A szolgáltató nem engedélyezi háziállat behozatalát a szálloda épületébe.
7.9. A vendég jogai:
A Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek a speciális feltételek hatálya alá.
A vendég a szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet. A szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hozzá írásban, vagy a recepcióján szóban előterjesztett és jegyzőkönyvbe felvett panaszt a panasz beérkezését követő 72 órán belül kivizsgálja és arra a vendégnek érdemi választ ad.
7.10. A vendég kötelezettségei:
– a vendég köteles a szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a szerződésben meghatározott módon érkezéskor a szolgáltató részére kiegyenlíteni.
– a vendég köteles gondoskodni arról, hogy a felügyelete alá tartozó kiskorúak folyamatosan felnőtt felügyelete alatt tartózkodjanak a szolgáltató szállodájában.
– a vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szálloda recepcióján és minden szükséges adatot szálloda rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
7.11. A vendég kártérítési felelőssége:
A vendég köteles mindazon károkért helytállni, melyeket a szolgáltató, vagy harmadik személy elszenved azzal összefüggésben, hogy a szállodai szolgáltatás igénybevétele során, vagy azzal kapcsolatban a vendég, vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek okoznak.
A vendég helytállási kötelezettsége akkor is fennáll, ha a károsult kárának megtérítését közvetlenül a szolgáltatótól jogosult követelni.
7.12. A szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani, vagy a szolgáltatás nyújtását megtagadni, ha:
– a vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott szobát, illetve a szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat és/vagy az azok biztosítására szolgáló helyiségeket,
– a vendég a szálloda házrendjét megzavarja, és a zavaró magatartást felszólítás ellenére sem hagyja abba,
– a vendég nem tartja be a szálloda biztonsági szabályzatát – pl.: tiltott helyen dohányzik és azt a felszólítás ellenére sem hagyja abba,
– a vendég a szálloda alkalmazottaival, vagy vendégeivel kifogásolható módon, durván viselkedik, alkohol, vagy kábítószer befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan magatartást tanúsít,
– a vendég fertőző, vagy olyan betegségben szenved, amely zavarja a többi vendég nyugalmát.
– önmagát ellátni nem képes vendég nem veheti igénybe a szálloda szolgáltatásait.
– a szerződő fél vagy a vendég a szolgáltató által igényelt fizetési garancia vállalási kötelezettségét a szolgáltató által meghatározott időpontig nem teljesíti.
7.13. Amennyiben a szerződő felek közötti szerződés „vis maior” miatt nem megy teljesedésbe, úgy a szerződés megszűnik.
7.14. A vendég a szálloda összes szolgáltatását, a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére veszi igénybe.
7.15. A szolgáltató köteles:
– A megrendelésben visszaigazolt szolgáltatásokat az abban megjelölt áron, az ott kikötött időtartama vagy az akadályoztatás megszűnéséig – egy másik ugyanazon, vagy magasabb kategóriájú szálláshelyre felajánlani, és a vendég elfogadása esetén biztosítani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a szolgáltatót terheli.
– Szolgáltató köteles a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléshez szükséges lépéseket megtenni, a megtett lépéseket írásban rögzíteni és erről a vendéget tájékoztatni.
7.16. A szolgáltató jogai:
7.16.1. Amennyiben a vendég az igénybe vett, vagy megrendelt, de igénybe nem vett szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégek azon vagyontárgyaira, melyeket a szállodába magával vitt.
7.16.2. Vagyon és balesetvédelmi okokból a szálloda biztonsági kamerákkal van ellátva. A vendég a szállodába történő belépéssel hozzájárul, hogy róla felvétel készüljön. A felvételeket az elektronikus rendszer 1 hónapig tárolja, utána automatikusan törlésre kerül. A kamerarendszer által rögzített felvételek felhasználására bűncselekmény gyanúja esetén kerül sor, mely esetben a Szolgáltató a felvételeket jogosult az illetékes nyomozóhatóság felé továbbítani.
7.17. A szolgáltató kártérítési felelőssége:
7.17.1.A szolgáltató felelősséget vállal minden olyan a vendéget ért kárért, amely a szállodáján belül, a maga, vagy alkalmazottai hibájából következett be.
7.17.2. Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azon káreseményekre, amelyek a szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég, vagy a felügyelete alá tartozók okoztak.
7.17.3. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a szállodán belül kijelöljön olyan helye(ke)t ahová a vendég nem léphet be. A szolgáltató köteles az ilyen helyeket jól láthatóan megjelölni. A szolgáltató nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek azon helye(ke)n érik a vendéget, vagy a felügyelete alatt állókat, ahová a vendég nem léphet be.
7.17.4. Szolgáltató kártérítési felelőssége csak akkor áll fenn, ha azt a vendég a kár bekövetkezését követően a szükséges adatokkal azonnal jelenti a szolgáltató recepcióján.
7.17.5. Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a szerződő fél csomagjaira és azok tartalmára érkezés és elutazás alkalmával, ki és berakodáskor, továbbá a szobába és onnan történő szállítás során.
7.17.6. Szolgáltató kártérítési felelősségének mértéke a szerződés szerinti napi szobaár összegének legfeljebb tízszerese.